Wednesday, December 8, 2010

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Road safety: the never ending story.


DEVASTATING THE CYCLE OF KILLING LAMEZIA has attracted attention to the poor 'OF CYCLE PATHS IN ITALY.
BIKE-CAR-BIKE, THE TRUE STORY OF INFINITE. THAT OTHER TALES FROM CINEMA.

corpses scattered on the road, which saw the death comes in the face without warning, and mowed them away from the world without any hesitation. On their white sheets to cover them. Helmets broken, some flown away, lying in 30 meters from the lifeless bodies. A bike flew through the air. It is hanging on its own, the sheer force of impact on the gate of a nearby house. Montanelli said that the horror adds nothing to the truth of the facts.
The writer uses the bike paths when possible. That is, first of all, when the skin is not likely to "take the track" and use it (there are bike paths with the thought of sitting with my feet and facts, which have been used, at the time, just can not miss the various regional contributions, provincial, etc ...). The images come from Lamezia Terme, who opened the evening news last Sunday, seems to provoke a shootout between gangs. Now the topic "The cyclists on our roads" has received more attention in three days than in recent years. But what is the relationship we have with the bike?
Twenty-nine million! What? Di biciclette. In Italia possiamo quantificare in 29 milioni il numero di biciclette esistenti tra nuove e vecchie di ogni tipo. Dalle Mountain bike ultimo grido, fino alle Graziella mezze arrugginite e dormienti nei nostri sottoscala.
Negli ultimi anni i chilometri di piste ciclabili sono più che raddoppiati; in tutta Italia erano 1.000 chilometri nel 2000, mentre nel 2007 erano 2.400. Quando usiamo la bicicletta? Principalmente la domenica. Siamo un popolo ciclistico della domenica. Per il resto, il sedere lo teniamo sempre sul sedile dell’automobile.
Una curiosità? Se dal 2000 al 2007 sono raddoppiati i chilometri di piste ciclabili, sempre in quei 7 anni è raddoppiato anche il prezzo della benzina. Nel nord-est italiano i chilometri of cycling has increased by 100%, but we are 4 times below the standard of the United Europe.
The numbers count only up to a certain extent. There are many miles of paths that are unnecessary because they simply deserted, thrown there to gain positions in the environmental rankings. But one thing must be reported. Between 2002 and 2006, Italy has spent € 5 million in bike paths. Germany will allocate 80 million a year in coming years. Some other number;

HOLLAND - 19 million bicycles, bicycle network planned 6,000 km.
GERMANY - 72 million bike path network provided 35,000 km.
ITALY - 25 million bike path network provided 168 km.
FRANCIA – 21 milioni di bici, rete ciclabile prevista 8.000 km.
GRAN BRETAGNA – 17 milioni di bici, rete ciclabile prevista 16.000 km.

Fatevi una risata; a Torino, fino a due anni addietro, c’erano 13 metri di pista ciclabile ogni 100 abitanti. Dividete per 100; 13.000:100 = 0,13 metri. (13 centimetri a cranio!!). a Vienna avreste per voi 62 metri!
Bella cosa le ciclabili, almeno venissero usate quando presenti. Visto che tanti ciclisti o cicliste della domenica non ci pensano proprio ad usarle. Siamo in tanti, siamo fighi! Le ciclabili ai ragazzini e ai nonnetti!

Nota; questo articolo è stato redatto con notizie tratte da; Corriere della sera – Il Gazzettino – Wikipedia – www.pisteciclabili.it – Nuovo Codice della strada.
Sono state usate dalla mia Associazione un’anno addietro, chiaramente in maggior quantità, per la rassegna “15 minuti sulla strada del buon senso” che verteva su; piste ciclabili ed uso del casco.

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